ACCIÓ DE MARCA >>> ALCALÀ DE XIVERT
Argumentació del logosímbol
L’argument principal de desenvolupament de la marca d’Alcalà de Xivert, és la creació d’una identitat fàcilment reconeixible i que done importancia pròpia a la localitat. Per arribar fins a aquest punt s’utilitza el campanar de l’Església de Sant Joan Baptista el símbol més important i rellevant d’Alcalà de Xivert.
Per a la consecució de l’objectiu, busquem crear un forma reconeixible i fàcilment reproduïble, una forma que es grave en la memòria d’una simple ullada. Per a això la millor tècnica és la de la simbologia, utilitzada des de sempre per a aquesta mena de projectes. Creem a partir de línies i formes regulars un esquema de l’estructura del campanar, i a través d’aquesta sintetització de les formes i elements obtenim una icona facilment reconeixible.
A continuació detallem el perquè de les formes del simbol:
Procés creatiu
Per arribar al resultat final del símbol, vam fer un estudi de formes, proporcions i la millor manera de poder sintetitzar un edifici amb tant de detall sense perdre la seua essència.
En un primer moment vam fer la il·lustració amb la majoria de detalls amb la finalitat de trobar el camí de l’esquematització de les formes obtingudes, una vegada vam aconseguir aquesta esquematització va començar la tasca de llevar els elements menys simbòlics i convertir els detalls que veritablement li donen la identitat al campanar en formes més simples i fàcilment reproduïbles.
Arribats a aquest punt, la següent tasca va ser la de dotar de les proporcions correctes als elements
restants amb la finalitat de reproduir l’estètica esvelta del campanar, compost de per línies rectes amb zones amb més decoració. Trobar l’equilibri entre aquestes dos característiques va ser una tasca de prova i error, fins que al final vam aconseguir el resultat desitjat.
A continuació aportem un resum del procés evolutiu de les formes fins a la consecució del resultat final:
Pictogrames locals
Una vegada arribats a la consecució del símbol que definirà la imatge d’Alcalà, vam buscar una sèrie d’elements que formessen un ecosistema de simbologia propi de la localitat. Vam recórrer el poble buscant elements que s’integressen dins d’una marca per tal d’aconseguir un espectre més ampli de la simbologia d’Alcalà.
Vam recollir fotografies de tots els indrets del poble i vam fer una sèrie de pictogrames que destacaven els principals llocs i característiques de la població.
Pictogrames corporatius
Per tal d’ampliar l’ecosistema de simbologia creat, i abarcar un espectre més ampli que ens donen la possibilitat de relacionar tota l’oferta gastronòmica, cultural i social de la població amb una icona pròpia per a cada servei.
Colors corporatius
Els colors corporatius escollits per a la nova marca d’Alcalà, van ser un blau fosc que representa la profunditat històrica de la localitat, el mar mediterrani que ens envolta i el cel que pareix assolir el campanar de la localitat, com a color secundari vam triar un color taronja amb baixa intensitat, que a part de complementar-se a la perfecció en el color principal representa la gran presència dels cítrics a la nostra terra i la gran tradició de la cistelleria d’Alcalà.
A part per tal de lligar la marca d’Alcalà amb la marca existent d’Alcossebre hem adoptat els colors d’aquesta última per a donar-li més caràcter i crear una trama de colors i formes, dotant a les icones definides en aquests colors.
Obtenint com a resultat una graella de formes i colors que li donen personalitat pròpia a la marca.